lördag 5 november 2016

ETT VINTRIGTKRISPIGT JULKORT MED UPPRÄTT Z-VIKNING OCH STÄMPEL FRÅN VILDA STAMPS

Jag har hamnat i ett z-viknings-stim. På riktigt :). Och det är kul. Riktigt kul :).

Den här gången har jag använt mig av följande varor:
  • en vacker embossingfolder (Anja's circle - Marianne Design)
  • archival ink-färg (sky blue)
  • en cirkelstansmall från Rox Stamps ((dubbel-)stygn rund)
  • en kantstans från Tim Holtz/Sizzix (distressed doily
  • en finfin snöflinga med söm, från Lawn Fawn (stitched snowflakes). 
  • Textstämpeln (Med önskan om en god ju och ett gott nytt år!) har jag designat åt Vilda Stamps (svenska jultexter V750) :). 
  • Därtill har jag använt glitterlim (stickles), för att blinga till de torrembossade partierna på papperet. 



I stämpelkitet finns flera svenska jultext-stämplar: 
  • Det bästa sättet att sprida julens budskap, är att sjunga så högt att alla hör. 
  • Julen är en magisk tid. 
  • Hedra julen genom att vara på gott humör hela året. 
  • Granen står så grön och grann i stugan. 
  • Julen är inte en säsong, utan en känsla. 
  • Öppnas ej förrän på julafton. 
  • Julen viftar en trollstav över denna värld och gör allting mjukare och vackrare. 


För att dölja bigningslinjerna på flärpen, som håller kortet utfällt, har jag dekorerat kortet med en stor utstansad snöflinga :). 


Här ser du hur fint glitterlimmet blingar...


Här ser du textstämpeln på nära håll... Med önskan om en god jul och ett gott nytt år. Vanligtvis använder jag den här stämpeln på insidan av kortet, som en hälsning, men idag får den pryda framsidan av kortet :).


BILDER PÅ DE VAROR JAG ANVÄNT: 

2 kommentarer: