tisdag 30 april 2013

HUR MAN KAN GÖRA MINIALBUM MED GÖMD BINDNING - ÄVEN MED STORA SPIRALER

Yes! Yes! Yes! Jag kom på det till slut. Eller rättare sagt, jag tänkte tanken i några veckor, och fick till slut tummen ur för att prova!

Det går faktiskt att använda de stora spiralerna - och ändå göra en s k gömd bindning med dem - bara man är beredd att tänka lite utanför lådan. Du kan använda både BIAn (zutter) och CINCHen (We R Memory Keepers) för detta projekt. Delvis i alla fall :-).

Jag satte hålen 3 cm isär - istället för 2 cm som t ex cinchen gör. Jag kunde dock inte använda min stansmaskin för att göra det, utan fick nyttja min crop-a-dile istället. Men huvudsaken är ju att det gick :-).


Jag började dock med att stansa ut en mall - för att veta hur pass tätt hålen skulle sitta och sedan märka ut dem med penna... Nästa gång får jag sätta den kant i kant med papperena också - precis som jag gör i cinchen... På så sätt bör jag ju slippa problemet med pärmen... Jag hade ju bara satt guiden på måfå någonstans, och så blev det som det blev...
Men huvudsaken är att prototypen och idén funkade!

Och det bästa av allt är ju att jag fick gjort en bok med mina mixed media-kladdpapper... Kanske kan de få ett nytt liv i detta album...
Jag fick förresten tips om att delta i maj-utmaningen i bloggen ART FOR MYSELF, som i maj månad har temat:

FÖRBÄTTRING:
Det finns alltid saker som man är missnöjd med och som man vill förbättra. Det kan vara sina relationer, jobbet, sin hälsa, fritiden, sin självkänsla eller hur man hanterar jobbiga känslor.



  • Vilka är mina dåliga sidor?
  • Hur kan jag ändra dem?
  • Hur kan jag förbättra mig och utvecklas?
  • Vad vill jag förändra i mitt liv?


  • Tjohoo!

    Inga kommentarer:

    Skicka en kommentar