lördag 16 februari 2013

WOOHOO - OMMÖBLERAT I PYSSELRUMMET!!!!

Äntligen fick jag tummen ur och röjde om i pysselrummet. Jag har haft ett allmänt kaos i hela lägenheten ett bra tag, och sist jag pysslade kände jag att sakerna bara hamnade på varandra när jag skulle ställa dem tillbaka på sin plats, som inte fanns... Detta störde mig oerhört, med tanke på att jag egentligen har en bra arbetsyta, men att jag inte kunde nyttja den på det mest optimala sättet...

Så jag klurade och klurade... Och kom sen på att det kanske vore en bra idé att byta plats på vissa bokhyllor i lägenheten... Jag hade ju två höga bokhyllor jag kunde ställa bakom malmbyråarna... På så sätt skulle jag ju få plats för alla småbackar med sprayfärger, inka gold-skimmerpastor, stämpeldynor, stainflaskor m m... Och dessutom förvara skärmaskin, tejppistol m m på ett vettigt sätt.

I teorin verkar detta funka, men en testkörning får väl bevisa om det stämmer eller inte :-).

Här har du en översiktsbild över hur det ser ut i rummet.



Det är ju tyvärr ett långsmalt rum, som inte ger utrymme för ett sitt-pysselbord. Så jag har valt att stå istället. För en person med min längd (ca 161 cm), funkar det jättebra med Ikeas Malm-byråar... Jag har två stycken fyralådors :-).


Det blev ett litet hörne över, och där passade jag på att knö in mycket smått och gott...
Både smådekorationsförvaring, stansmaskiner, clear- och cling-stämplar och utstansade figurer (den röda hurtsen på bokhyllan).


Jag var så glad över att äntligen få en bra plats för mina englandsflagga-backar... Nu är de där de hör hemma :-). Jag har provat att ha dem i både vardagsrummet och hallen, men inget har passat. Nu.. Nu är de hemma :-).
Jag är lite glad över att även de där röda vitprickiga små resväskorna får en plats i bokhyllan, tillsammans med mixed media-lådan med diverse papper jag sprayar på... Det känns superbra att faktiskt ha en egen plats för just detta, så att jag slipper balansera det på pärmar och annat som råkar finnas på arbetsbänken...

Jag har mina små stenciler i en av de röda papplådorna från ikea.. Och i den andra finns det en radda torrembossingkuvert :-).

I plastbackarna, nästan högst upp, har jag mina pappersrosor - färgsorterade.



Här ser du att jag lagt in både stämpeldynor, akrylfärger, stainflaskor och andra mixed media-produkter, tillsammans med sprayflaskor m m... antingen i småbackar - eller på hög som de är...
Jag hoppas att detta skall funka bättre än förr!


Här ser du datorplatsen... Och ovanför en massa backar...


Med många av de alster jag gjort, och inte kan skiljas från...

 
Här är ett hopa-bygge av gamla ikeahyllor (Robin), som jag stagat upp med diverse extrahyllor... Där samsas både taveldukar, diverse distressprodukter som jag inte använder så ofta, akrylfärger, bokstavsstämplar på kloss, bokstavsstickers m m..
 
 
 Här är den andra väggens bokhylla. En lång rackare, som sväljer en hel del.



6 kommentarer:

  1. Oj, vilken ordning och vad mycket saker du har. Hoppas du kommer trivas bra inne i ditt ny/gamla rum.
    Kram

    SvaraRadera
  2. Oj, oj, oj vilket pysselrum och så många härliga saker du har!
    Här skulle man vilja hoppa in!

    KRAM SUSY

    SvaraRadera
  3. Oj oj här var det ordning och reda, hoppas du kommer att trivas med den nya ordningen och hittar dina prylar.
    Ha det gott...

    SvaraRadera
  4. Enhorabuena por tu habitación, es preciosa.

    SvaraRadera
  5. Vilket bra pysselrum!! Blir nog en aningen avundsjuk :-). Här får du nog många härligt kreativa pysselstunden.

    SvaraRadera
  6. sååå mysigt! får man flytta in?

    SvaraRadera