fredag 25 november 2016

BORDSDUKNING TILL MIN FÖDELSEDAG

Idag är det kalas här hemma... 


Här kommer lite bilder på min födelsedagsdukning... Jag har gjort placeringskort med både stansmall och silverfärgat mossgummi... Mer info lite längre ned i inlägget...

Jag har lagt på följande:
en svart sammetsgardin (249 kr/2 längder på Chilli, Backaplan)
en olivgrön löpare (Chilli 39 kr/st (Chilli, Backaplan))
kopparfärgade tallriksunderlägg (29 kr/st (Ö&B, Backaplan))
guldfärgade assiettunderlägg (20 kr/st Edels).
champagnefärgade glittriga frigolitkulor, som jag tänkte kunde plocka upp metallicfärgerna bra :) (Edels).
Jag har även "metallicfärgade" ljusstakar och gröna ljus, som plockar upp färgen på gardinerna :).


Jag funderar även på att lägga fram svarta assietter samt silverfärgade dessertfat. Det blir svart, grönt och metall på årets kalasbord :).

Givetvis ska jag ta fram både glas och bestick samt servetter. Kanske hinner jag pyssla ihop några roliga detaljer av papper... Kanske inte...

...

Uppdatering...

Så här ser dukningen ut idag...


Jag har gjort "platslappar" till en fri sittning. Var och en sätter sig var den vill...
Inuti har jag en liten hälsning och några frågor som har med dagens tema att göra :).
Jag har stansat ut ramarna med hjälp av en tjock stansmall från Sizzix (Tim Holtz) - Ornate frame 2. Jag har stansat ut dem ur wellpapp och sedan manglat den genom en big shot, med en torrembossingfolder. Därefter har jag sprayat dem med grön sprayfärg från Tim Holtz - Mowed Lawn.
Efter att färgen har torkat, har jag dragit på inka gold (skimmerpasta) och sotat kanterna med svart stämpelfärg.
Jag har skurit ut bitar till baksidan ur kopparfärgat papper och sedan limmat fast ramen på en svart kortbas. Jag har även stansat ut siffran 49 ur silvrigt mossgummi. Här hittar du flera set med siffer-stansmallar...
craftemotions - numbers card
craftemotions - numbers card
memory box - urban numbers
rox stamps - numbers 
memory box - large perker deluxe number set
tim holtz/sizzix - stencil numbers 
quickutz - marisa mini number set 


De robusta ljusstakarna hittade jag i en inredningsaffär i Bäckebol, för någon månad sedan. Jag såg högre sådana på Iems igår... De låga fanns även i guld och svart. De var billiga, även på Iems...


Jag hittade servetter och vimplar i partybutiken på Frölunda Torg.

1 kommentar:

  1. Men Grattis i förskott. Ha en trevlig födelsedag :)

    SvaraRadera