måndag 18 juli 2016

UTMANINGAR MED BLÅTT OCH SOMRIGT TEMA

Det är kul att vara med i utmaningar på internet... Ibland slår slumpen till och gör så att jag kan vara med i två utmaningar, eller åtminstone inspireras av dem :).


Den första jag såg - och följde, var Finnabairs Denim journal challenge-utmaning, där man kan vinna en konstjournal med jeanstygbeklädd pärm.



Sen fick jag, via Mixed media crafts-gruppen på Facebook, tips på att även The Creative Studio (Canvas Corps Brands) har en somrig utmaning för juli månad :).



Sen, den 29 juli, fick jag även tips om att delta i denna utmaning... Anything but cute...

Här är min tolkning av alla tre utmaningarna :).
Jag har hållit mig till jeansblå färger, tillsammans med lite ljusbrunt, (guld)gult, korall, kräm och vitt. Temat är givetvis ett somrigt dito, med inslag av havet, stranden och ledighet.

Jag bara älskar att åka ut på öarna i Göteborgs skärgård och se annat än det jag ser till vardags. En gång, utanför Vrångö, såg jag till och med en svart segelbåt med svarta segel. Det var riktigt fräckt :). 

Segelbåtar, hav och strand är något mina ögon längtar till, varje sommar.



Äntligen fick jag leka med mina små snäckor jag hittat här och där.


Jag har stansat ut ett underbart ord, explore, ur vitt mossgummi (skumgummi/funky foam) med en stansmall från KaiserCraft.
Texturen som du ser i höger nederhörn är gjord med hjälp av en schablon och tjock texturpasta. Det tog lång tid att torka.
Jag har lagt på lite ostduk (cheese cloth) för att förhöja den texturerade effekten :).
Du ser också "min specialare", snörsnurran, under ordet explore. Det är en rolig dekoration att göra, tycker jag.


Jag letade upp några fina blåa och gröna rosor, för att matcha de blå-gröna småpärlorna (mini prills kan vara ett alternativ) jag limmat fast i en linje över tavlan.
Jag har penslat blommorna med lite genomskinlig Wink of Stella-penna samt använt någon form av stickles, för att ge det lite extra bling :).
Du ser också att jag limmat fast härliga bubblor som något som bidrar till texturen...

Jag har även stansat ut en stjärn-ram med hjälp av två stansmallar från Die-Namics. Det är så himla läckert med den där sömkanten. Jag har målat stjärnan med Distress Paint - Tarnished Brass. Jag tycker att det är ett väldigt smidigt sätt att färglägga saker och ting på, utan att behöva tänka på att rengöra penslar m m, i o m att färgflaskan i sig, har en s k dabber-topp, som man kan måla med.


Segelbåten är en stämpel från ScrapBerry - Seaside.

18 kommentarer:

  1. Beatiful piece, congratulations and good luck!

    SvaraRadera
  2. Wow. Häftig canvas. Man känner nästan havsdoften och sanden på stranden. Lägg gärna länken till Canvas Corp Brands challenge sidan. Stort tack att du deltar i vår utmaning.

    SvaraRadera
  3. Great canvas!Love this texture and details! Thanks from Canvas Corp Brands Studio!

    SvaraRadera
  4. Riktigt, riktigt snyggt Sari! Tack för du deltar hos Canvas Corp Brands July Challenge

    SvaraRadera
  5. I feel like I am at the beach! Thanks for playing with Canvas Corp BRand Studio!

    SvaraRadera
  6. Beautiful little canvas! It smells like summer =)
    Thank you for joining us at Canvas Corp Brands July Challenge "beach summer vacation"!

    SvaraRadera
  7. Stunning Canvas. Lo ve all the texture and details.

    SvaraRadera
  8. Wonderful details! Thanks for joining Finnanabair Challenge!

    SvaraRadera
  9. Beautiful work! I love the textures! Thank you for joining the fun at Finnabair challenge!

    SvaraRadera
  10. Fabulous canvas and photography!

    Kim Rippere
    Craftisan Studios
    Canvas Corp Brands - Creative Crew

    SvaraRadera
  11. Looooove your canvas...so many beautiful texture to look at! Thanks for joining our CCB challenge :)

    SvaraRadera
  12. This is beautiful! I love the texture in the background, and that little boat floating on top of your elements is just the cherry on top!! What a stunning summery canvas!! Thank you so much for joining in with us at Canvas Corp Brands this month, you should also enter this into Anything But Cute!

    http://anythingbutcutechallenge.blogspot.ca/2016/07/challenge-15-summertime-fun.html

    SvaraRadera
    Svar
    1. thanks for letting me in on another challenge :)

      Radera
  13. Wow, what an absolutely stunning canvas, Sari! I love the way how you used your cheese cloth in the background creating such a wonderful texture! So many yummy elements so perfectly incorporated in such an amazing design! Brilliantly done! Thank you so much for joining in our Summertime Fun challenge at Anything But Cute! Branka DT

    SvaraRadera
  14. Great details! The droplets really complete the look. Amazing.
    Thank you for playing along with the 'Canvas Corp Brands' challenge!

    SvaraRadera
  15. Sari, your canvas is beautiful - the cheesecloth and beads add some wonderful texture, the boat and the star work beautifully together and I love those large glass beads, they must glint wonderfully in the sunlight! Thank so much for joining in our Summertime Fun challenge at Anything But Cute! Anne DT xx

    SvaraRadera
  16. Very nice entry ! Thanks for playing with CCB

    SvaraRadera
  17. Anna Ridderstrand6 augusti 2016 kl. 13:13

    Hej Sari! Vilken härligt somrig canvas. Jag blir glad av att titta på den och blir alltid så inspirerad av det du visar i dina videor och på bloggen. Det är som att få sitta bredvid dig och fnissa och skapa. Jag tittar ofta på din youtube samtidigt som jag pysslar. Ibland följer jag precis vad du gör för att lära och ibland har jag flippat ut helt åt ett annat håll men inspirationen från dig går rakt genom skärmen! mvh / Anna

    SvaraRadera