torsdag 21 juli 2016

GALAX-BAKGRUND MED BRUSHO PIGMENTPULVER

Det är roligt att leka med nya produkter och idag har jag lekt med Brusho pigmentpulver, tillsammans med Dylusions akrylfärger :). 

Jag har gjort en galaxbakgrund med brushofärgerna och duttat på med fläckar m m med dylusionsfärgerna. Som avslutning har jag använt mig av Stampendous enamelpulver (shabby green).

Bekanta dig gärna med de härliga enamelpulvren... De finns i olika färgkonstellationer och de är fina allihop :). Jag bygger upp min arsenal, vecka för vecka, känns det som :).






Jag fick inspiration av både Terés Lidén och Ernsts sommaridyllprogram :).



Det går givetvis att skapa en galaxbakgrund med t ex distressdynor, andra slags akvarellfärger, sprayfärger (t ex distress spray stain, dylusions ink spray, prima color bloom spray, distress stain) m m.



Ordet hello är utstansat ur vitt mossgummi (skumgummi/funky foam).



Här är en film, där jag visar några olika tekniker för att skapa bakgrunder med Brushopulvren.


3 kommentarer:

  1. Undrar angående "mossgummi". Har det även namnet "fun foam" på engelska?

    SvaraRadera
  2. det kan nog kallas för funky foam... eller fun foam... det var första gången jag såg det :)... skumgummi, mossgummi... kärt barn har många namn :)...

    SvaraRadera
  3. Var kan man köpa detta "underpulver"?

    SvaraRadera