fredag 5 maj 2017

ETT ENKELT GRATTISKORT MED VILDAS RUTOR OCH DISTRESS OXIDE INK

Det är riktigt rolig att leka med de nya distressdynorna - oxide :). De är ju en bladning av både dye- och pigmentbläck, vilket gör att torktiden förlängs något. Det går att förkorta torktiden med embossingfön.

Här har jag använt mig av Broken China distress oxide ink, för att stämpla de fyra rutorna (Rutor, cirkel och stjärna A6 V850) på svart papper.
Jag har limmat fast det svarta papperet på en "färdig" kortbas (6*6 tum) från Anita.


Jag har låtit stämpelfärgen torka ordentligt innan jag limmat fast de utstansade bokstäverna (ur mossgummi/dekorgummi) med glossy accents.


Här är ett annat exempel på hur fint oxide-dynan stämplar på mörkt papper...
Varenda litet ord syns supertydligt :).
Här har jag använt en finsk grattisstämpel (Onnea) i stjärnformat från Vilda Stamps.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar