lördag 11 mars 2017

KAMERAKOLLAGE MED MIXED MEDIA PLATE FRÅN NELLIE SNELLEN

Här är ett kort där jag först stämplat ett hjärta med textur - med hjälp av en mixed media-platta från Nellie Snellen som jag format till ett hjärta och sedan maskat av det, för att kunna stämpla med Vildas stämplar runt om hjärtat. 


Hjärtformen på mixed media-materialet är inte exakt som det utstansade hjärtat i papper, men jag har bestämt mig för att "det inte gör något". Det passar till just den här tekniken :)...
Jag försökte först att göra ett intryck i det, med hjälp av samma stansmall som jag hade för att stansa ut pappersmasken, men det gick bara inte. Jag valde att rita runt stansmallen istället - på båda sidor om "linjen", och sedan klippa mellan linjerna. 




Som avslutning, tycker jag att det är käckt att ha ett utstansat ord ur mossgummi/dekorgummi, som ger kortet en fin "finish" :).


Jag har använt mig av följande stämplar från Vilda Stamps:

Kamera, filmrullar = Kamera kit A6 (V798)



Små fjärilar - Fjärilshörn med extra fjärilar (V710)


Kugghjul - Kugghjuls kit (V467)

 

Solid kamera - Ministämplar 1 (V743)


snöflingor m m - Steampunk vinter 2 (V848)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar