måndag 13 februari 2017

OM ATT FÖRVARA GUMMISTÄMPLAR OCH S K CLEAR STAMPS

Det där med pyssel är ju en sak. Att förvara och omorganisera pysselsakerna en helt annan. Ibland tar det ena över det andra. Och på ett sätt är det ju roligt att vara kreativ även när det gäller att komma på ultimata sätt att förvara sina kära pysselsaker :).

Just nu håller jag på med att sortera mina stämplar efter tema samt stämpla framsidor till mina stuftainer-mappar. Förr i tiden begränsade jag mig till att enbart förvara gummistämplarna i stuffisarna, men nu blandar jag dem med s k clear stamps, för att få till det med de olika temana.

12 års samlande har gjort sitt och det känns nästan ohållbart att hålla reda på alla singulära eller kombinationspaket med olika stämplar. I och med att stämpelpaketen är utav olika storlek, blir det svårt att hitta ett enhetligt förvaringssystem för dem. Och det värsta av allt är väl att jag glömmer av att använda många av stämplarna.
Så jag har bestämt mig för att ge tema-sorteringen en chans :).

Så här ser indelningen ut just nu...
  • djur - katter, elefanter, fjärilar, fåglar
  • natur
  • citat / uttryck - svenska, engelska o s v...
  • siffror
  • resa - paris, london, new york, italien
  • fordon - bil, båt, flygplan, tåg, flygballong
  • hav - marint...
  • frankering
  • resetema-ord
  • kamera
  • film
  • musik
  • nöje
  • halloween
  • kärlek
  • mönster, splattar m m

Filmen nedan visar hur jag har det just nu :)..., anno 2017.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar