tisdag 14 februari 2017

LOVE-KOLLAGE

Jag är fortfarande fast i det där med kollagestämpling och att göra egna mönsterpapper med diverse stämplar.



Jag fick en idé om att göra en kärlekstavla till ett par som gift sig förra året samt nu bytt bostad.
Deras kärlek är stor och därför valde jag att göra en tavla på samma tema :). Jag stämplar allt på papper och limmar sedan fast den på en 20*20 cm, tjock canvas-duk.
Och när jag ändå hade stämplarna och färgerna framme, tänkte jag göra ett exemplar till mig själv också :).




Jag började med att sprinkla några korn brushopulver på papperet, som jag sedan aktiverade genom att spraya vatten på dem.

Jag har använt mig av stämpelfärg från både VersaFine och Archival ink.
För att få fram flera nyanser av en stämpeldyna, har jag stämplat av, t ex den röda VersaFine-färgen en eller två gånger. På så sätt går det att få ett djup i alstret, utan alltför många stämpeldynor :). 

Jag har använt följande stämplar: 
space (streck och kulor), 3 st fleur de lis, liten fjäril, love - dymo, epic, streckad stjärna, sliten bikaka, dream - blandade texter, 2017 - datumstämpel, krumelur, zig zag-söm, epic - gummiapan 
röda prickarsvart stök på kanten - creative expressions - arty background
filmstrip - okänt märke
LOVE - 7gypsies?
frankerings-kollage - blue fern studio - postal textures




Här har jag kompletterat med följande stämplar: 
stitch circle - KaiserCraft - stitch circles
new york - paris - london-frankering, xoxo, hjärtan - gummiapan
dubbelsöm - okänt märke
mönster-cirkel - creative expressions - arty background




Och här är visst några till...
flygplan med hjärtan - Glitz design
slitna kvadrater - gummiapan




Och här är några till:
stor splat - gummiapan



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar