lördag 4 februari 2017

GULGRÖN MIXED MEDIA-LAYOUT

Kollagestämpling leder lätt till mixed media. I alla fall hemma hos mig :-).
Här är ett alster där jag testat lite olika tekniker, stämplar, pastor m m.


Jag har byggt dekorerat layouten med flera saker, för att skapa textur och något oväntat.... t ex jutesnöre, wellpapp, punchinella, pärlor, papperssugrör och ett utstansat ord ur mossgummi.
Ordet explore har deformerats lite grann, på grund av värmen från embossingfönen (som användews för att smälta frantage-pulvret).
Sen var det inte helt lätt att stämpla på vissa ställen på layouten. Hur jag än försökte, så gick det bara inte. Då fanns bara möjligheten att försöka dölja misstaget på något sätt. I det här fallet använde jag tre stycken halvpärlor, som jag limmade fast med smältlim.


Jag har färgat in delar av de utstansade cirklarna med krita och sedan smetat ut färgen med fingret. Du kan prova att göra det med Tim Holtz Distress Crayons :).
Här ser du också hur de olika sakerna - mönsterband, utstansad kant med trianglar, tissue tape och washi tape, tillsammans med de utstansade cirklarna bildar textur :).


Jag har dekorerat med stora halvpärlor, på tre ställen på layouten, för att förstärka intrycket av den där visuella trekanten.
Texturpastan, som egentligen ska ha en kracklerings-effekt, sprack inte. Kanske berodde det på att jag inte lät det självtorka, utan skyndade på processen med embossingfönen.


Här ser du några sisel-spröt sticka fram, under bokstäverna. Det är ett roligt alternativ till något oväntat, istället för ostduk :).


Jag har använt mig av bland annat följande produkter:
prickstämpel (grönt) - Arty Background - Creative Expressions
svarta löv och splattar - Butterfly splash - Creative Expressions
växtstämplar, fjärils-klump (svart) - Seasonal flowers - Precious Marieke
grön stämpelfärg genom schablon - (Archival ink - Leaf green)
cirkelsömstämpel - KaiserCraft - Stitched circles
vit texturpasta genom bokstavsschablon - (Texture paste white cracle - Finnabair/Prima + Schablon - Tim Holtz - Typo)
vit wellpapp -
vitt glitter-embossingpulver - Frantage - Ochre och shabby green (Stampendous)
orange fjäril (distress paint - spiced marmalade)
svart stämpelfärg - VersaFine - Onyx Black

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar