lördag 28 januari 2017

BLÅTT KOLLAGESTÄMPLAT ALSTER MED HAVSTEMA

Här är ännu ett kollagestämplat alster, men denna gång har jag använt mig av havstema-stämplar från olika företag.

Jag började med att stämpla molnen (Crafter's Companion - Wet & Windy), även om de inte syns särskilt väl, med Picket Fence - Distress Paint.
Om du vill stämpla med akrylfärg, är det viktigt att rengöra stämpeln direkt, t ex med våtservett och vatten och en liten borste, t ex en tandborste. Annars fastnar färgen i stämpeln. Det går givetvis fortfarande att stämpla med stämpeln, även om det finns akrylfärg här och där. 

Jag har använt mig av mönstertejp i samma färger som jag tänkte mig att bakgrunden skulle färgas med. I det här fallet turkos-blå nyanser. Jag har även limmat fast tissue-tejp med extratejp undertill, i o m att de inte har lika bra fästförmåga som ovanstående tejp har.

Vissa av stämplarna har jag köpt får väldigt länge sedan, och det är inte troligt att du hittar dem i scrapbutikerna. Jag namnger de varor du kanske kan ha tur att hitta hos t ex Scrapbruket.

Svart ring - Joy Crafts - grunge basic


Mörkblå prickar - BoBunny - distressed textures
Svarta prickar - Creative Expressions - Arty Background
Blå streck-cirkel - Creative Expressions - Arty Background
Schackrutor - BoBunny - Geometric patterns
Fyr - Inkadinkado -

Bubblor - Tim Holtz - bubbles (du hittar schabloner långt ned i listan...)



Här i mitten av bilden, strax över ordet explore (KaiserCraft), kan du se molnet stämplat med akrylfärg (Distress paint - Picket fence). Det blir inte ett perfekt avtryck och det är lite det jag är ute efter :). 
Du kan givetvis också stämpla med versamarkdyna och sedan hälla på vitt embossingpulver, som du sedan fixerar med en embossingfön,om du vill ha ett mer vältäckande avtryck. Men just till den tekniken, tycker jag att det blir riktigt läckert med det är lite otyliga uttrycket. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar