onsdag 16 november 2016

OM ATT STÄMPLA PÅ OLIKA PAPPER: SLÄTA PAPPER VS PAPPER MED GRÄNG

Jag jobbar med baksidan till ett upprätt z-vikt julkort och använder We R Memory Keepers Precision Press-verktyg. Den funkar fint :).




Jag har stämplat på alla papper med en nyöppnad stämpeldyna från VersaFine (onyx black)







Jag provstämplade först på ett slätt papper (fotoalbumpapper) och blev mäkta imponerad av stämpelavtrycket som sådant. Så himla krispigt och fint:). (bild 1)
Du kan nog få samma resultat om du använder dig av ett s k slätt cardstock :). 

Sedan stämplade jag på akvarellpapper med lite gräng (Canson Montval 200 g), och fick ett helt annat resultat... (bild 2)
I och med att papperet satt i ett stämpelpositionerarverktyg, var det ju bara till att stämpla igen :)... Och då täckte det ytan bättre :). (bild 3)

Tolka mig inte fel nu.
Jag gillar de första avtrycken på båda papperen, men jag förvånas ständigt över att jag fortfarande förvånas (!) över resultatet, när jag stämplar på olika sorters papper, ha ha ha...

Stämpeln kommer från Vilda Stamps och ingår i ett set med flera engelska jultexter (hos vilda stamps): V804
Här är en länk till Vildas stämplar hos Scrapbruket.

Stämpelarket är ungefär lika stort som ett A5-papper. 
Följande fraser finns i stämpelsetet: 

  • Wishing you a magical Christmas
  • When you stop believing in Santa, you get socks for Christmas. 
  • Thinking of you at Christmas
  • Merry XMAS and a happy New Year
  • Christmas isn't a season. It's a feeling. 
  • Sent with lots of love
  • Northpole (bar code)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar