onsdag 16 november 2016

JAG LIFTAR CRAFTIN' CALYS FINA JULKORT...

Här har vi en superduktig tjej (Craftin Caly), som tänkt på allt, i sitt julkort, som hon gör ca 50 st av...



Saker som jag tycker om...
  • Kraft-kortbas
  • Embossad prickbakgrund
  • Utstansade kvistar
  • Utstansad julkula (Lawn Fawn - stitched circle tag)
  • Emboss-stämplad julhälsning
  • Polkagrissnöre
  • Stämplade järneksblad - och utskurna med hjälp av laser-skärare :)... 
  • Personlig hälsning-stämpel
  • Personlig avsändarstämpel
  • Foto på insidan - fastsatt med fotohörn

Här är min tolkning av kortet:




Jag har använt mig av följande saker:
  • en bakgrundsstämpeln från Hero Arts med prickar
  • samma julkula som Caly (Lawn Fawn - Stitched circle tag)
  • utstansat god jul-ord i mossgummi, med stansmall från Gummiapan 
  • utstansade kvistar från Tim Holtz/Sizzix (Festive Greenery) och Fir twig från Craft and you design. 
 

 

Jag har nitat fast grankvistarna med Tiny Attacher och sedan monterat julkulan med 3D-kuddar och lite flytande lim (Tombow mono multi liquid glue), för att det verkligen ska hålla :). Polkagrissnöret (Doodle twine (ladybug)) är knutet runt öglan och sedan har jag gjort en rosett. 


Jag provade faktiskt att stämpla en text med versamark och hälla på ett finkornigt vitt embossingpulver, men det blev inte lika heltäckande som det utstansade ordet jag har i fotot. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar