onsdag 10 augusti 2016

ALTENEW - FLERFÄRGAD BAKGRUNDSSTÄMPLING




Det är kul att sätta stämplarna och stämpeldynorna på prov... På riktigt :). 

Den här gången har jag jobbat med pigmentbläckdynor från YouDo (du hittar dem för ett riktigt bra pris hos Scrappweb, såg jag precis), för att få en härlig pastellig bakgrund med de fina Spring Daisy-stämplarna från Altenew. 


Den lodräta är den jag gjorde först... Men i o m att jag valde att delstämpla motivet, så att hälften hamnade utanför, tog jag vara på stämpelfärgen genom att sätta ett papper bredvid, och skapa en stämplad kant på det andra papperet (som grattisordet hamnat på)...





Den utstansade cirkeln tyckte jag var kul att prova på att göra, men sen körde jag fast. Jag vet inte riktigt hur jag skall fortsätta... Så den får tjäna som ett prov på vad man kan göra :).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar