lördag 9 april 2016

STÄDAT OCH FINT I PYSSELRUMMET - STUDION :).

Äntligen har jag kommit till den dagen när jag fått ordning på mitt pysselrum igen. Det har varit ett kaos ganska länge, men äntligen kan jag känna mig nöjd, om så för bara en halvtimma :).

Jag har flyttat ut bordet från ena änden av rummet till den andra. Mest för att jag ville se om det går att ha ett långbord med gott om plats för pysselgästerna (utan att de slår i huvudet) samt för att se om den röda hörnsoffan ändå kan få plats i lägenheten.
Bordet är förlängt med två iläggsskivor. Det går att få ned det till ett smidigt bord för 6 personer också. 







Teven har återigen hamnat under snedtaket - både för att det är mest praktiskt - utifrån avstånd till soffan, men också med avsikt att krympa ned utrymmet teven och recliner-soffan tar. Det är svårt att möblera i en gammal vind, i o m alla snedtak.



Och nu är det dags för själva pysselavdelningen :)...
Snedtaken i den gamla vinden utmanar givetvis. Det gäller att skaffa sig låga möbler som kan svälja mycket :).
MALM-byråarna från IKEA är en kär favorit. De har en metallskena under varje låda, vilket gör att de tål lite vikt :), vilket är bra, när man skall förvara stansmallar, stämplar och annat som väger lite mer.
Jag har också hyllor från Ikea - som heter BESTÅ. De finns i olika djup och höjder; 20 cm djup (käckt att ha på en byrå - för att behålla både arbetsyta och få förvaring framför sig...), och 40 cm djup (bra för djupare lådor, pärmar m m).
Jag har också en fin antikliknande byrå från Ikea, som heter HEMNES.
Ambitionen är att hålla byråarnas ytor tomma (vi får väl se hur länge det går), för att öka den lediga känslan i rummet, i o m att det är så belamrat med saker ändå... 




Här ser du själva djupet av rummet. Jag har valt att möblera efter "väggarna", för att få flera arbetsytor med ståhöjd. 



Här är en käck yta... Under snedtaket... Jag förvarar bl a mina ez-mount-monterade stämplar där - i s k STUFTAINERS (från Stampendous).
Tidskriftssamlarna kommer också från Ikea. Det finns sådana i både papp (FJÄLLA (2-pack för 59 kr (nu är den inte vit-vit, utan off-white)) och metall (KVISSLE (2-pack för 99 kr). 



Bakom dörren, finns en dold förvaring för papper, album och diverse saker... (scrapväskor, kassar, lampor med mera...)





Så här ser det ut när man kommer ut ur det dolda förvaringsutrymmet... Det är ett långt rum... Ca 9 meter långt, om jag inte missminner mig... :). 



Här står HELMER, i sin prakt. Jag har mestadels baby wipes, papper och mina alster där i. 


Här är en serie med 3 st MALM-byråer, med 3 st grunda BESTÅ-hyllor.



Där borta ser du fler MALM-byråer, men också några björk-färgade BILLY-hyllor. Jag önskar att de vore vita, men de får duga så länge... 



Här jobbar jag mest. Stansmallarna finns i lådorna och stativet med videokameran åker upp mot fönsterkarmen, när det är dags. 



Bakom mig, har jag både papperskorg (på en rullvagn (RÅSKOG), samt andra småpryttlar som jag vill komma åt på ett smidigt sätt. Och längst bort - där den låga väggen tar slut, har jag min dator. 



Här är en djupdykning i mitt pysselrum, i form av en guidad tur i filmformat. Det finns säkerligen massor av förvaringslådor m m som jag glömt att nämna. Hojta till, om så är fallet :). 


1 kommentar: