lördag 6 februari 2016

SKAKKORT MED VINTERHUS I JULKULA

Det är kul att göra skakkort och jag tycker att det är enklast att stansa ut även distansformen ur mossgummi/skumgummi. På så sätt undviker jag att pärlorna fastnar i 3D-tejpen.
Jag brukar skära till själva ytterformen och mossgummibiten lika stora för att garantera passformen.
Jag har även torrembossat papperet med en torrembossingfolder med små små söta prickar :).



Motivet som jag har stämplat med VersaFine onyx black kommer från Nellies Choice och heter Snowy house (Christmas time).
I och med att jag stämplade på fotoalbumkartong fick jag vara försiktig vid färgläggningen med akvarellfärger (distressdynor), för att inte papperet skulle fnasas upp av för mycket vätska.
Jag har stansat ut julkuleformen med en stansmall från Spellbinders (heirloom ornament (S4-401)).




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar