lördag 12 december 2015

VINTAGEINSPIRERAT KORT MED GORJUSS GIRLS

Jag var på Gullbrannaträffen i slutet av oktober. Det var en fantastisk träff med god mat och härliga människor som gillar precis det jag gillar... att pyssla... scrappa... skapa... fokusera på det vi älskar :).

Jag valde att delta i en av utmaningarna, som kallades för knapputmaningen. Vi fick genomskinliga knappar från youdo att göra vad vi ville med...
Jag valde att limma fast dem på mönsterpapper - med noter, bibeltext och annat beige mönsterpapper. Jag drog lite snöre genom några av knapparna. 



Jag har stansat ut den fina formen med en stor stansmall från Spellbinders (Decorative elements, labels 47). Jag har sotat ned den med brun distressfärg och ett s k infärgningsverktyg från Tim Holtz/Sizzix. Jag har också smält lite chunky metallic fran-tagepulver på en kvadratisk bit, som jag fäst med 3D-kuddar på den stora ramen. (Jag länkar till en burk med guldfärgat enamelpulver).

Jag har färglagt en av de fina Gorjuss girls-flickorna (the Winter's tale) från Santoro med akvarellfärger. Jag har även stansat ut några stjärnor, som jag täckt med fran-tage-pulver.
Jag har limmat fast några rosor, tillsammans med knapparna och stjärnorna. Även ett gem med ordet lovely klistrades fast.

Jag har även stämplat en uggla (Gummiapanpå krympplast och krympt ned den (till en fjärdedel av orginalstorleken) med embossingfönen.

Ordet smile (Technique Tuesday) är utstansat ur brunt mossgummi

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar