torsdag 5 november 2015

"TAVLA" MED KOLLAGESTÄMPLAT DISTRESSHJÄRTA


Jag har gjort en "tavla" med tekniken som jag kallar för kollagestämplat distresshjärta. Det är något med själva hjärtformen som tilltalar mig, mer än t ex en rektangulär form.


Det här stora hjärtat har jag format till med den största stansmallen ur CreaLies underbart bulliga hjärtstansmallsset (crea-nest-lies xxxl no 29 dies heart). Den finns även med s k scallopkant och dubbel-söm-kant. 


Jag har sprayat re mount-spray på baksidan av ett "negativ" av hjärtat och själva hjärtat, för att få något som håller papperen på plats, när jag skall färglägga hjärtat med distressfärger (2 olika nyanser av rött) och maska hjärtat och stämpla runt om hjärtat.

Jag har använt mig av en himla massa stämplar från Vilda Stamps, för att göra ett tavlan med jultema. Min tanke är att den kan pryda hemmet under jul :). 

Uttrycket God Jul har jag stansat ut med Tim Holtz stora stansmall Block Talk ur silverglittrigt skumgummi (mossgummi). 



Jag listar upp de Vilda-stämplar jag använt mig av: 





















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar