måndag 30 november 2015

MAGISKA KORT - MAGIC CARDS

När jag fick syn på ett s k magiskt kort (magic card), kunde jag inte låta bli att prova.
Det var lite pilligt och tidskrävande, men väl värt ansträngningen.. :).

Ordet lovely och de orange stjärnorna är utstansade med stansmallar ur mossgummi (skumgummi). Molnpapperet kommer nog från Gummiapan, om jag inte missminner mig...



Fjärilstämpeln, som först är i svartvitt, är numera i färg...
Visst är det fräckt :)... ?
Fjärilstämpeln kommer nog från Crafter's Companion, om jag inte missminner mig. 



Och här kommer det andra kortet. Jag fick idén av att ha sett fjärilen gå från svartvitt till färg... Så var det ju en gång när teven revolutionerade vår värld. Från svartvitt till färg... Och så även med fotograferandet :). Det kan ju bli nästa tema för ett magiskt kort :).

Jag ville på något sätt ta vara på detta, med en störtskön tevestämpel från My Cat's Pajamas (It's a mod, mod world). 




Från svarvitt till färg... Den fräcka tjejen har jag stämplat med en stämpel från Kenny K. 



Här är film som visar korten "in action" :). 





1 kommentar: