torsdag 5 november 2015

HANDGJORD STÄMPELSKRUBB - SOM KOMPLEMENT TILL MISTI :) (sök även på hjuldyna/målardyna/jetstrykare/planstrykare)

Det är kul att komma på nya idéer... Den här gången gick jag all in och gjorde något med det jag hade hemma... 

När jag stämplar med MISTI (ett fantastiskt stämplingsverktyg), känns det smidigt att ha en handhållen stämpelskrubb, istället för att behöva ta bort stämpeln från plattan och sedan fästa den på en akrylkloss och sedan skrubba ren den... 

Här är mitt försök... 
Håll nu tummarna för att limmet till slut fäster :)... 



Om man vill ha lite proffsigare verktyg att jobba med, kan man åka till en järnvaruaffär - eller en tapet-/färgaffär och köpa sig en HJULDYNA (från Anza) och några refill-skenor...
Verktyget kan också heta målardyna, jetstrykare eller planstrykare.


Anza hjuldyna (målardyna) (används för sparmålning)
Jag använder den som en handhållen stämpelrengörare :)... (ett mindre och smidigare alternativ till vanliga stamp scrubber-lådor)

Det finns refill-tråg att trä in i hållaren... Jag köpte några extra, som jag kan rengöra och låta torka, medan jag fortsätter att pyssla...

Den finns i olika typer av järnvaruaffärer - på målaravdelningen....

Här är länken till t ex K-Rauta (K-Järn):
https://www.k-rauta.se/byggvaruhus/hjuldyna-anza-120mm

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar