lördag 17 oktober 2015

VID HAVET-TEMA - IHOPMASKAT MOTIV MED FLERA STÄMPLAR - FÄRGLAGT MED DISTRESSFÄRG

I somras hade jag verkligen lust att maska ihop flera stämpelmotiv. Jag beställde stämplar med olika teman och ville lära mig mer om att kombinera dem. 
Det var inte alltid lätt, skall medges.

För att inte slösa på "dyra" papper, kan det vara käckt att först öva på utskriftspapper. På så sätt lär man sig att placera stämplarna rätt - utan att ha "förstört" ett "riktigt" papper...
Jag har stämplat på akvarellpapper och färglagt med färg från distressdynor (det går givetvis bra att färglägga med andra akvarellmedium :-)).
Jag tycker mycket om Tim Holtz vattenpensel. Jag har provat flera vid det här laget, och just nu, är det den som känns bäst... :). Prima Marketing har också en vattenpensel, som säljs till ett bra pris (2-pack).




Här har jag använt mig av tre olika huvudmotiv, förutom fåglarna. Fyren och sand-stranden kommer från ett stämpelset från Sheena Douglass (Crafter's Companion) - Sea Scapes. (Om den är slut hos Scrapbruket, kan du mejla dem, för att be Annelie ta hem den åt dig :)... info[at]scrapbruket[punkt]com. Jag skriver inte ut adressen på ett korrekt sätt, för att inte skapa en massa spam till Scrapbrukets inkorg.



Den glada seglaren är en söt Oliver-stämpel från The Greeting Farm.

Här kan du se hur jag färglägger med akvarellfärger. (Obs! Jag är ingen mästare på att färglägga. Videon tjänar mest till att visa hur jag gör... )
I videon färglägger jag en av de underbara fåglarna som Tim Holtz har släppt i ett kit som heter Bird Crazy. Stämplarna är så pass populära, så det kan hända att de behöver förbeställas.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar