torsdag 24 september 2015

FÖRVARING FÖR SMÅ DISTRESSDYNOR OCH HANDTAG

Idag visar jag hur jag förvarar mina små distressdynor. I och med att locken är som de är - d v s sitter inte bra på underdelen, tycker jag att det är viktigt att de har ett bra och stadigt hem att vara i... :). 
Jag har köpt låga och små SmartStore-lådor från Clas Ohlson (ca 30 kr/st (ibland har de reducerat pris vid t ex köp av fyra lådor)). De finns säkerligen på andra ställen också, som t ex Coop. 



Det får plats 20 st smådynor i varje låda. Inom kort kommer det att finnas 60 st smådynor att förvara, och då blir det ju perfekt med 3 st små lådor :). Det är också smidigt att ta med dynorna på det här sättet på scrapträffar, kurser m m - i o m att det finns ett lock man kan snäppa på. Man kan också stapla dem i varandra - för att spara packyta.




Jag har även ställt de små handtagen med runda kuddar i en låg låda. Jag har gjort "fördelare" av små kartongbitar för att separera dem från varandra. Jag märkte att om jag bara hade dem löst i lådan, så fastnade de i varandra. Som du ser, finns det gott om utrymme kvar för extra-rondeller :).

Jag har klistrat på självhäftande etiketter på handtagens topp, för att lättare hitta det handtag jag vill använda. Jag har ett handtag till varje färggrupp.

2 kommentarer: