torsdag 25 juni 2015

KOLLAGESTÄMPLAT SCRAPBOOKINGPAPPER MED MASKER, EMBOSSINGPULVER OCH STÄMPLAR

Hej!/Hi!
There's an English video tutorial at the end of this post...

Det är kul att kombinera flera tekniker i ett och samma alster. Här är ett sådant. Jag vet inte riktigt vad jag skall kalla det, men kanske kan en variant av kollagestämplat scrapbookingpapper duga :).

Nedan ser du en processbild som visar hur ser det ser ut när jag "maskat in" utstansade motiv. 
  • Pilen har jag i något kit med flera stansmallar - troligtvis från We R Memory Keepers. Tim Holtz har också en stansmall med pilar - Artful Arows
  • Lövkvisten och den fina bollblomman har jag stansat ut med stansmallar från Memory Box (Lorelei leaf och Chloe stem). 
Om du inte hittar varorna i webbshopen hos Scrapbruket, ska du inte låta dig nedslås av detta. Titta på alla andra fina stansmallar - som du kan skapa stenciler och även stämplar av :). 
  • Ordet Love kommer från ett set från Amy Tangerine (plus one) - om jag inte minns fel. 

Splatt-stämplarna kommer från Prima Marketing (Coffee stains) och jag har emboss-stämplat med VersaMark och genomskinligt embossingpulver. Jag har jobbat in en bakgrundsfärg med Pumice Stone (ur distresskollektionens drygt 50 färger). Jag har också sprayat med Antique Linen distress spray stain.



Här har jag tagit det hela lite längre, genom att färga in bakgrunden i lite kraftigare färger (blå och gröna distressdynor)...

Om du vill veta mer om hur jag gjorde, kan du titta på filmen här.

If you want to know more about how I made the so called collage stamped paper with both embossing powder, homemade masks and pecil tracing and more - you can have a look see here :).




I filmen har jag använt ännu fler LOVE-ord-masker...
Det stora LOVE-ordet har jag stansat ut med en stansmall från Marianne Design. (Jag hittade den hos Scrappweb.)
Den snirkliga love-ordet har jag manglat fram med en stansmall från Lawn Fawn. (Jag hittade den hos Cili In Papers.)
Fjärilstämpeln kommer från Reprint (OM801D). (PysselSkafferiet har stämplar från Reprint.)

1 kommentar:

  1. Så inspirerande! Jag träffade dig på Sthlm scrap & pearl eventet i år och har sedan dess kollat på din blogg. Du har så mycket roliga tekniker att visa! Jag har testat en del av de själv, bl.a. den där man stämplar med olika stämplar i kanten på papperet. Gillar det här inlägget också där du gör egna masker. Jag gillar den sista sidan bäst, tycker det kan få vara mycket detaljer.

    SvaraRadera