fredag 5 juni 2015

ETT GRÖNT ÄNGLAR FINNS-KORT

Här är ett kort som jag gjor tmed stansmallar från Spellbinders, Lawn Fawn och Cheery Lynn. 

Den stora formen är frammanglad med hjälp av Spellbinders Majesty circles. Den är så himla käck att den både stansar ut och embossar och debossar på en och samma gång :). 


Jag har färgat in den med en himla massa distressfärger. Det ena gav det andra. Victorian velvetbrushed pewter, och många fler... Minns bara inte nu vilka jag använt... Fotot ovan visar upp den från sin allra blänkigaste sida :)...

 
Jag har stansat ut cirkeln men Cirkeln med en "söm"-stansmall från Lawn Fawn. Jag har färgat in den med olika nyanser av distress stain. Vingarna har fått samma slags behandling, med olika stainfärger... 


Den vita krympplastbiten (shrink plastic) är formad med hjälp av en stansmall från Spellbinders, labels twenty (20). 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar