torsdag 9 april 2015

ÄNGELKORT PÅ BESTÄLLNING

Jag fick en beställning på ett ängelkort. Jag bad beställaren sätta in en valfri summa på DenisÄngelkontot - för att bidra med något litet till Panzisjukhusets kvinnor och barn som farit illa här i livet. (Om du också vill göra kort, armband och annat smått och gott som går att sälja på marknad - till förmån för de drabbade, kan du söka dig till DenisÄngelProjektet på facebook https://www.facebook.com/groups/1484950025100669/?fref=ts).

Så här blev det den här gången...
Jag har använt ungefär samma produkter till detta kort som till de övriga korten. Du hittar de olika exemplen via länkarna: blåvitt ängelkort, ursprungskortet och silvrigt ängelkort...

Jag har dock ändrat färgintensiteten i detta kort - samtidigt som jag använt mig av en annan ängeltext-stämpel - den här gången från White Fairy (Vänner är änglar som lyfter upp oss när vi tror att våra vingar glömt hur man gör).
Jag har stämplat på en utstansad form (Spellbinders labels 20) på en bit krympplast och sedan krympt ned det med min embossingfön. För att krympis-figuren skulle lyfta bättre från bakgrunden, målade jag med picket fence paint på baksidan.
Jag har dessutom gjort kortet till ett stafflikort, så att det kan stå upp av sig självt.

Bakgrundsformen är framstansad med en stansmall från Spellbinders (Nestabilities - Gold majesty circles). Jag har färgat in den med blå och brun distressfärg.
Vingarna är utstansade med en stansmall från Cheery Lynn, och den hittar du också hos Pysselskafferiet.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar