lördag 3 januari 2015

STEAMPUNKHÄST I FALSK METALL - FAUX METAL STEAMPUNK HORSE

Här är en s k falsk metall-häst - gjord för att påminna om steampunk-stilen. Jag gjorde den när jag hälsade på Annelie på Scrapbruket tidigare i höstas.

Jag har köpt hästen, troligtvis på CC Hobby. Jag har sedan tejpat fast lite dekorationer ("vävtejp", metallstjärnor) på hästen som den är, innan jag klädde den med aluminiumtejp.


Jag har gått "all in" med utstansade kugghjul (gadget gears - Tim Holtz). Jag har stansat ut dem i olika material...
Hästen har fått en "svans" av ett drag-handtag... Jag har limmat fast den med limpistol...


Jag har hängt en kedja på hästen, lite så där slarvigt...
Hästen har också dekorerats med en bröstsköld... Ett loppisfynd... Hästens ögon är gjorda av metallknappar...


Jag har även limmat fast några metallkugghjul och -knappar...



Vingarna är utstansade med en stansmall från Sizzix... Här är en annan stansmall med vingar... Inte de jag använt, men kanske kan de duga... (layered angel wings - Tim Holtz) De är torrembossade med torrembossingfolder och målade med akrylfärg...
Här hittar du en annan stansmall med vingar... Vingarna i "Heart Wings" från Tim Holtz är mindre än de jag har, men de kan duga ändå :-)... Här är en länk till lite annorlunda vingar - som stansas ut med tunna stansmallar... från Spellbinders... Fallen Angel.


Jag har även limmat fast en metallskylt med texten "How beautiful life is when you are in the world".


Jag har duttat med svart, guldfärgad och turkos akrylfärg på den, för att få ett lite mer slitet uttryck.
I bilden ser du också en skylt (word bands) med ett annat uttryck... "reality has limits, imagination is boundless". Den, och några fler skyltar, hittar du i ett paket från Tim Holtz. Här är ett annat set med ordskyltar...

1 kommentar:

  1. Kul att du hoppade på tåget med steampunkdalahäst. Kul att man kunnat inspirera flera :) /ida

    SvaraRadera