fredag 5 december 2014

KORT MED UTSANSAT PEPPARKAKSHUS

Jag var på Frändescrappen i slutet av november 2014 och fick syn på dessa sköna stansmallar från Memory Box:

Frosty Roof - Poppy stamps 
Cute Cottage - Poppy Stamps

Det finns även ett halloween-tak-kit till, som jag kan nyttja till nästa års halloweenkort :)...

Jag började med att stansa ut huset i pepparkaksbrunt kraft-papper och de andra delarna i vitt akvarellpapper. Det käcka med den där extra-stansmallen är att alla delar sitter ihop... Man behöver således inte fiddla med småbitar här och där...



Och när jag ändå höll på att bläddra bland mina stansmallar, föll ögonen på den lilla kattstansmallen från Poppy Stamps (Walking cat).


Jag har stämplat upp texten Hälsningar från Tomten (Vilda Stamps v727) på en bit krympplast och krympt ned den till ca en fjärdedel, med hjälp av en embossingfön (heat it craft tool från Ranger). Jag har sedan mattat den genomskinliga dekorationen med ett vitt papper och sedan limmat det på en utstansad pi (Cheery Lynn). Här har du ett set med pilar på en tjock stansmall från Sizzix (Artful arrows). 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar