tisdag 9 december 2014

FÖRVARING FÖR TUNNA STANSMALLAR

Nu har jag hittat ett jättebra sätt att förvara tunna stansmallar... Jag har använt mig av tunna magnet-ark, som jag limmat fast på kartongbitar. För att inte sidorna skall vara klibbiga och ojämna, har jag dekorerat dem med washi tape.

Jag har använt mig av A5-storleken, men Xcut har även såpass stora magnetark som A4. Dessa kan sedan klippas ned till önskad storlek :).
Du får fyra A5-stora ark för 29 kr hos Scrapbruket - vilket gör ett snittpris på 7,50 kr/ark. Helt okej, i mitt tycke :).

Här hittar du en mängd olika washi tape-mönster...


Burken som mina stansmalls-skivor står i, heter VARIERA (Ikea). Jag har den minsta burken. Burken kostar 29 kr (2014). Jag hade tur som hade tre sådana här hemma, så att jag kunde testa :-).

Det finns också ett färdigt koncept för stansmalls-förvaring från ArtBin. Arken är proffsigare än mina ;-). Magneten är säkerligen starkare och plattan kanske stadigare...
I startpaketet finns det med 3 ark. Du kan sedan komplettera med flera magnetark om du så önskar... Jag har dock valt bort dem, eftersom jag vill ha mina ark stående - så att det är lätt att bläddra bland dem :).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar