lördag 8 november 2014

ETT VÄLDEKORERAT KORT I BRUN SKALA

Den här gången har jag gjort ett kort i nästan monokrom färgskala... brunt och beige :-).


Jag stansade ut det prickiga papperet - som är längst bak - med en stansmall som ger en söm längs kanten - på ett project life-kort på 4*6 tum. 
Därefter använde jag mig av ett annat prickigt papper - den här gången från BoBunny - för att lyfta från bakgrunden.
Jag stansade ut en stjärna med Spellbinders stjärnstansmall (nestabilities star sb-092). 
Därefter stansade jag ut en "kakservett" (doily) med en stansmall från Cheery Lynn. 
Jag har snurrat lite naturfärgat snöre (twine) och limmat fast.
Jag har skapat höjd på de utstansade bitarna med hjälp av limpistolen. Jag har limmat på små kullar och låtit torka en stund, innan jag duttat på mer :).


Jag har gjort ett ros-kluster på vänstersidan av kortet. 


Jag stansade ut en vimpel - med en av vimpelstansmallarna från Spellbinders (nested pennants s5-028) (här har du fler vimpelstansmallar). 
Jag har också stansat ut ordet SWEET med en stansmall från Technique Tuesday (scalloped card). Jag har stansat ut ordet ur mörkbrunt mossgummi (funky foam).


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar