lördag 29 november 2014

ETT HANDGJORT KORT I VINTAGESTIL

Jag surfade lite på Pintrest och hittade ett tjusigt kort jag ville lifta. 
Så här blev det...



Jag har använt mig av ett ganska så neutralt papper och sedan stämplat på det en fantastisk hörnstämpel och duvblå akrylfärg (om du söker på acrylic i Scrapbrukets webbshop, hittar du säkert någon nyans du gillar).
Jag målade på färgen med pensel. Jag brydde mig inte om att få allt "perfekt", då jag ville ha ett lite slitet uttryck... Jag stämplade motivet i två hörn och letade sedan upp en växtstämpel och använde samma akrylfärg för att stämpla dit det.
Efter att färgen torkat, provade jag att sy i papperet. Jag sydde i bara ett lager papper - för att undvika att nålen skulle bli nedkletad med lim. Jag har begränsat med trådfärger, så jag valde att använda det som fanns... Det blev en gul nyans... Först sydde jag med raksöm, men jag tyckte att sömmen hamnade för långt in... Jag ändrade sedan taktik och sydde med zigzagsöm :-).


Jag har stämplat uttrycket "Du gör mig glad" på ett vitt papper, som jag sedan smutsat ned med pumice stone distressdyna. Det är en stämpel jag designat och beställt hos f d Laserfrossa. Jag störtgillar g-bokstäverna :-).


De svarta knopp-blommorna har jag stansat fram ur svart glitterpapper med en stansmall (Chloe från Memory Box). Visst blev det fräckt :-)? Och var inte rädd för att använda snören av olika de slag... Det är jättekul :-)!

2 kommentarer:

  1. Ett jätte fint kort. Först trodde jag att det var himlans fin papper. Men det är ju Handmade. FINT!!! Gillar snören.

    SvaraRadera
    Svar
    1. visst blev det fräckt, när man stämplade med akrylfärg .:-)!!!

      Radera