onsdag 5 november 2014

ETT ENKELT JULKORT MED "MIN" STÄMPEL

En av utmaningarna på Lilja-scrappen var att inte använda mönsterpapper... (ni ser att jag dabbat mig lite grann... Så jag fick göra om det hela... )

Jag torrembossade ett vitt akvarellpapper med en tegelvägg-embossingfolder från Darice (Brick pattern). Jag stansade också ut en lite större påsförslutare (Spellbinders) samt en cirkel, en pil (We R memory Keepers - Arrows) och en stjärna.
Jag stämplade med en av mina engelska julstämplar (som jag designat åt Vilda Stamps - Engelska jultexter) och monterade allt på en bit svart papper - som jag stansat ut med en stansmall som ger "söm" utan tråd... Den stansmallen är nog egentligen avsedd att funka med Project life - men den går givetvis att använda till mycket annat :-).
I bilden här, ser jag att halvpärlan glidit ned lite grann... Den skall ju vara i mitten av den svarta stjärnan... Ha ha ha...


Jag gjorde ett till kort - likadant - med en pil som inte var utstansad i mönstrat papper...
Här har halvpärlan smitit helt och hållet... :-)... Den långa blå pilen har jag stansat fram med Tim Holtz tjocka stansmall Artful arrows.


Jag har stansat ut ett staffli och satt på baksidan, så att man kan ha kortet stående, om man så vill :-).


Tim Holtz har en sådan stansmall (small easel).


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar