tisdag 21 oktober 2014

ROSA-VITT SHABBY CHIC-KORT - KURS MED SCRAP MAN MARIUSZ GIERSZEWSKI

Jag anmälde mig till en kurs hos Prima Marketing-handledaren Mariusz Gierszewski, som kom ända från Polen till LiljaScrappen.
Vi fick se prov på hans mästerlighet med några kort - och jag beslutade mig för att det kunde vara värt 500 kr för att "bara" få materialet... Jag blev dock besviken över att kurserna inte alls lät oss göra lika fina och påkostade kort...
Kurspengarna kunde jag ha använt till annat, menar jag...
Men men...



Vi fick lära oss två baskort och sedan fortsätta dekorera på egen hand...
Det här är mitt bidrag... Jag lade till en bit plastfilmremsa från Tim Holtz, ett utstansat life-ord och ett träfanérhjärta. Så här i efterhand, kan jag se att jag gott och väl skulle kunna ha lagt till lite utstansade kanter under det första lagret gasväv... Alltid lär man sig något :-).



Här ser du exempel på ett - för mig - annorlunda sätt att dekorera med blommor... En stor blomma - och några små blommor under...
Gasväven / ostduken är något jag använt då och då tidigare - men här blev jag påmind om att det kan vara kul att få fram det här och där - för att skapa struktur.
Även det rullade snöret (twine) skapar lite struktur...
En annan ahá-upplevelse blev att leta efter "genomskinlig" washi tape med text - för då kan man sätta det någonstans på ett alster - för att ge ett stämplat intryck :-).



Den lilla korkflaskan med små pärlor (vial - Tim Holtz har dem i sitt sortiment) ger ett gulligt intryck...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar