lördag 12 oktober 2013

STEAMPUNKUGGLA

Det är väl för tur att det finns folk som kan påminna en om det man glömt... Jag hade ju lovat er att jag skulle berätta hur jag gjort ugglan till framsidan av mixed media-stämpelboken jag gjorde åt Vilda Stamps. Sen har jag bara glömt av det...
Tack, Sofia Persson för att du gjorde mig uppmärksam på detta :-).

Här är boken jag pratar om. Och här hittar du fler bilder till själva boken och kollagestämplandet.


Jag började med att plocka fram former av olika slag som jag stansat ut vid tidigare tillfällen:
kroppen = stor scallopcirkel
fötterna = utstansad doily - som jag delat i mindre delar
ögon = cirklar och tryckknappar
fjäderskrud = octagon-former (rester från hönsnätsstansmallen från Cheery Lynn)
öron och överdel av huvud = utstansad kant
näbb = frihandsklippt triangel


material:
aluminiumtejp
svart akrylfärg
inka gold-skimmerpastor
torrembossingkuvert





Jag täckte in varje bit med aluminiumtejp och gnuggade fram de detaljer jag kunde. Sedan målade jag allt med svart akrylfärg. Jag valde att måla ett tunt lager, för att inte det skulle bli för mörkt och murrigt.
Sedan strök jag på inka golds skimmerpastor i olika färger - i flera omgångar.
öron- och näbbdelen maglade jag fram i ett torrembossingkuvert med kugghjuls-mönster.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar