söndag 12 oktober 2014

ETT SNABBT JULKORT MED KRAFTPAPPER

Idag blev det till att vara flink i fingrarna... Ett kort "skulle" göras, innan jag skulle ge mig iväg till jobbet... 
Jag kämpade... Det var inte helt lätt... Jag hade tänkt mig något annat först... Fick kasta bort tre idéer, innan den här blev till :-).

Jag har använt mig av kraftpapper till kortbasen, wellpapp som "matta" och en fin stansmall från Spellbinders, för att få till den fina formen... Ornate squares, heter den.

Jag har embossingstämplat med en stämpel jag designat åt Vilda stamps - Hedra julen genom att vara på gott humör hela året.

Jag har smutsat ned kanterna på papperen med distress ink.

2 kommentarer:

  1. Hej Sari!
    Är det även kraftpapper på det översta pappret (det du stämplat på)... jag tycker att ytan ser ut som grunge-paper...
    Mvh Ulrika

    SvaraRadera
  2. om jag inte minns helt fel, så var det ngt slags kraft-papper... det var i vilket fall inte grunge-papper... :-)

    SvaraRadera