lördag 12 juli 2014

ETT DELAT PROJECT LIFE-UPPSLAG MED EN TOUCH AV MIXED MEDIA

Jag fortsätter att inspireras av Iggydodie... Hon har ett förträffligt sätt att skapa liv i delade papper...
Här har jag börjat spraya med olika färger (distress ink; antique linen, scattered straw, peacock feathers, pumice stone).


Jag har använt mig av en swirlstämpel från Vilda Stamps (scrap- och mixed media-kit 2 v742), tillsammans med orange stämpeldyna.

Jag försöker sedan skapa ett djup med en tag, en utstansad vimpel och en utstansad "etikett" (label).


 Här är hela uppslaget, så här långt :-).


Being creative isn't a hobby... och It's a way of life, finns i ett kit med engelska stämplar (v763).


Fotot som du ser här, har jag redigerat i en mobilapp... Jag tror att den heter photo sketch... Det är lätt att lägga på filter efter behag...


Jag har "mattat" den stämplade cirkeln med ett kugghjul från Tim Holtz (gadget gears).


1 kommentar: