lördag 7 juni 2014

PROJECT LIFE MED EN TOUCH OF MIXED MEDIA

Jag är alldeles hänförd av en fransyskas scrapstil (Iggydodie), både när det gäller att göra minialbum, layouter och project life-sidor. Hon är helt magisk i mitt tycke.
Jag bestämde mig således att låta mig inspreras av henne i mitt, lite mindre - mixed media fotoficks-scrappande.
Iggydodie jobbar mycket med lager på lager-teknik, tillsammans med färgskvättar, utstansade cirklar, ord och uttryck. Hon får allt att se så himla "rätt" ut i mina ögon. Hon förmedlar det jag vill uttrycka.

Tanken med en s k affirmationsbok är att jag skall ta vara på de stämplar som finns (främst från Vilda Stamps, då de är på svenska :-)...), och göra en bok om vikten att våga vara både kreativ och att uttrycka sig skriftligt. Jag sitter mycket vid datorn och glömmer således av möjligheten att både skapa egentid samt minska på stress genom att skriva av mig. I och med starten av denna bok, ämnar jag att ändra på detta.
Jag vill också våga lite mer... Göra saker och ting på mitt eget sätt... Gärna med sprayfärger, stenciler, kladd och klet :-).

Här ser du en översiktsbild.


Jag har lagt papper - lager på lager - och försökt att få det att se intressant ut för ögat, utan att göra det rörigt. Tags (etiketter), biljetter, polaroidramar (eller andra fina ramar), cirklar, stjärnor och washi tape hjälper till, tycker jag :-).

Jag hittade en massa käcka ord i en stämpel (småkort om livet v766), som jag stämplade upp, men sedan "slaktade/styckade" för att få loss orden styckvis :-). De visade sig vara perfekta i storlek för just detta projekt :-).
Ordet NEDSKRIVET finns i ett kit med massor av små ord och uttryck (enkla frraser v669). Jag har stämplat det på en utstansad pil, som jag färgade in med wild honey distress ink. (kolla in den här stansmallen (artful arrows - Tim Holtz) som har en massa pilar...)
Och visst kan själva skrivandet vara både utmanande, avkopplande, berikande, minnesvärt, roligt och kreativt. Tänk så bra det kan bli ibland :-).

Jag har splattat med både distress stain-flaskan Weathered Wood och stämplat med en stämpel från Vilda Stamps splatt-kit (v424).


Jag, som inte har några barn, får göra det mesta jag kan av mig själv och mitt liv. Jag vill försöka bevara de roliga och kanske lite tråkiga saker jag utsätter mig för :-).
Vardagen är en stor del av livet... Denna stämpel finns också i samma kit som ovan, enkla fraser v699.

Cirklarna har jag stansat ut med små, små cirkelstansar: 5/16 tum och 1/2 tum. Om du inte har handstansar, går det ju bra att använda sina stansmallar (dies), för att få fram önskade former... Här hittar du massor av cirklar...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar