torsdag 5 juni 2014

ETT RUNT STAFFLIKORT

På vildaträffen (som var förra helgen), fanns det en utmaning där man skulle göra ett runt stafflikort.
Jag började med att rita en cirkel på papper och vika papperet dubbelt. Därefter klippte jag ut den för hand och började att dekorera.



Jag stansade ut en cirkel med en stansmall från Cheery Lynn. Jag mattade de med ett s k chevronpapper. Jag valde att göra bakgrunden svartvit - bara för att bryta det utstansade trädet (som jag sprayat med olika sprayfärger), tillsammans med den utstansade vimpeln (som jag färgade blå med distessdyna och -handtag).


Jag har använt en av de små textstämplarna från s k PL-kort med semestertema som Vilda Stamps har (v767). Jag satte en bit grön-vit-prickig washitape på papperet, som jag skrynkelvek, för att ge känslan av gräs :-).
Jag ville fånga upp färgerna från framsidan, genom att göra ett stopp för staffliet på insidan av kortet, med olikformade pappersbitar. Jag klistrade på samma washi tape på en bit vitt papper och klistrade det på en utstansad svart vimpel.
I bakgrunden använde jag samma Cheery Lynn-stansmall för att mangla fram en vit rund form, tillsammans med en innercirkel av turkosvit-randigt papper.



 Jag har också stämplat upp en kamera, från ett kamerakit (v798).
Avslutningsvis har jag dekorerat med några turkosa halvpärlor.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar