måndag 5 maj 2014

SHABBY CHIC GRATTIS-TAGS

Inför dagens inlägg har jag gjort tre snarlika grattistags, med wellpapp i botten.
Jag har färgat in wellpappen med vit stain (picket fence) och lite svart bläck på de förhöjda delarna.



Jag har sprayat tre stycken bakgrundspapper med blå och orange sprayfärg. Jag har också sprayat på lite vit färg, för att få en melerad effekt.
Jag stansade ut dem med en stansmall från Spellbinders.
Jag har smutsat ned kanterna med svart bläck.



Jag letade fram lite tissue paper (Tim Holtz) och limmade fast under den utstansade formen.

För att få en lite mer rustik look, har jag dragit ett snöre över hela tagen...



Avslutningsvis har jag limmat fast blommor i olika färger (orange och grönt).

Stämpeln som jag använt heter Grattis på din födelsedag v494 (Vilda Stamp). Jag har stämplat texten på olika "etiketter" (labels) - som jag stansat fram med hjälp av min Big Shot (stansmaskin).


Här kan du se när jag sprayade bakgrundspapperena...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar