lördag 5 april 2014

POP-UP BOX MED HALLOWEENTEMA

Det verkar som att jag fått en ny favorit, när det gäller att göra specialvikta kort, eller boxar :-).
Jag tycker att det är kul med 3D-effekten och möjligheten att både platta till och boxen.



Jag har använt mig av kraftpapper  (ett slags oblekt kartongpapper) som bas, för att det är utav det lite kraftigare slaget.

Den här gången gjorde jag den ännu större än den första, vilket gör att den här mäter hela 10 cm på bredden :-). Det räcker gott och väl med 2 st A4-papper för att få till basen.



Sedan valde jag de svartvita papperen från Tim Holtz (Laboratorie). Jag köpte dem för ett tag sedan, men kände mig mogen att använda dem först nu :-). Ögonen drogs givetvis till de grafiska mönstren med diamantmönster, chevron-zig zag och punchinella-mesh.



Jag stansade också fram följande figurer ur wellpapp:
pocket watch frame - tim holtz
mini clock key - tim holtz
klocka - cheery lynn
gadget gears - kugghjul - Tim Holtz
tickets set - biljett - Tim Holtz
styled labels - etikett - Tim Holtz
binding edge - kollegieblock-kantstans - ek success
pediments - fronton ("krona") - tim holtz




Jag använde följande stämplar från Vilda Stamps:
kvinna i klocka - kvinnligt v699
halloween v564
witchy greetings from the bottom of my  heart v565
greetings to you at Halloween v562



För att skapa lite mer struktur på asken, virade jag ett snöre på fram-flärpen och matade in en utstansad biljett med en Vilda-stämpel.


1 kommentar: