fredag 27 december 2013

NYTT PYSSELRUM... DET FJÄRDE :-).

I och med att jag filmade mitt nya pysselrum med snedtak och någon frågade om jag alltid filmat där - blev jag varse att det faktiskt var mitt fjärde pysselrum :-). I den gamla lägenheten hade jag ju varit i båda sovrummen, även om jag mestadels höll mig till det lilla sovrummet :-). 
Jag har genom åren längtat och trängtat efter ett rum som jag kan både ha pysselkompisar i samt ha mina scrapsaker på ett och samma ställe, gärna tillsammans med teven och alla mina fina dekorationer (elefanter, buddhor, lyktor m m). 
I det nya hemmet, började jag i det avsedda pysselrummet... Möbler köptes för att passa rummet och allt var frid och fröjd. En liten stund. För sedan blev jag varse att cigarettröken som kom in någonstans ifrån, höll på att göra mig tokig. Sakta men säkert började jag smaka på tanken att flytta upp sakerna, bara för att fly problemet. När jag väl slog slag i saken, dagen före julafton, fanns det ingen återvändo. Och ju mer jag bodde in mig, desto mer rätt kändes allt. Nu har jag ju faktiskt allt jag drömt om... Även om platsen är något trängre. Men äsch... Jag får väl anpassa mig :-). 

Här är först en bild på middagsbordet/pysselbordet - som ju kan vändas åt andra hållet och förlängas... På så sätt kan jag bjuda in riktigt många pysslare :-). 



Nu har jag vänt mig om för att ta mig in i pyssel-L:et... 
Till vänster har du två billyhyllor med blommor, stansar och diverse dekorationer. 


Till höger har du 3 st vita malmbyråer och en lång bänkskiva över. Du ser också en överhylla (bestå) som jag har stoppat in en massa saker som jag använder till dagligdags. 
I lådorna förvarar jag både stansmallar, mixed media-saker, altersaker, pennor, akrylklossar och diverse, bokstavsstämplar på träkloss, stansar, snören, bia-spiraler m m. Det ryms ganska mycket saker i lådorna - och det gillar jag. Jag gillar också att slippa se dem... 


Nu går vi in de lite trängre utrymmena... Det blir allt en utmaning när man har snedtak på övervåningen... 
Jag har 2 st Beståhyllor längst ned... Egentligen ett felköp, då jag skulle haft dubbla överhyllor på varandra i det gamla pysselrummet... Men här kommer de väl till pass, då jag även fick plats med alla mina plasthurtsar för A4-papper och spillbitar... 
Därmed fick jag också en perfekt blädderhöjd för mina stämplar och papper :-). 
I beståhyllorna har jag både stämplar, småpapper m m. Jag har inte bott in mig helt och hållet än... 


Här är resten av ytan jag har till mitt förfogande... En grund överhylla (Bestå) från Ikea. Jag förvarar mina sprayfärger m m däri. 
På själva hyllan har jag ställt några pappersställ. Bakom hyllan ser du en grå Råskog-vagn. Den är käck på så vis att den har hjul. Då kan man ju dra med sig den på ett smidigt sätt. 


 Här ser du hur det ser ut från datorplatsen... 


Och tack vare att jag är så kort - inte mer än 161 cm - så kan jag gå in utan att slå i huvudet. 

Om du vill se rummet i lite skakigare version, kan du kolla här: 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar