tisdag 26 november 2013

ETT TRAPPSTEGSKORT MED BRÖLLOPSTEMA

Jag var på Liljaträffen i Lilla Edet i mitten av september. Jag pysslade som aldrig förr, även om mina bordskamrater tyckte att jag morrade, suckade och stönade när jag försökte ta mig framåt på kreativitetens stig :-).

Fruarna Lilja har varit gifta i fyra år och önskade sig alster av olika de slag till en utmaning. Priset var en entrébiljett till nästa Liljaträff. YES!!!!
Det fanns två kriterier... Vi skulle alla använda oss av fruarnas stämpel - och göra kortet så där härligt vintage-aktigt :-).

Jag satsade allt... Fipplade, knåpade och jobbade... Stansade ut former, letade bland rosor, skrynklade till både gammal boksida och vaxat papper.



För att variera mig lite, gjorde jag ett s k trappstegskort.
Jag har använt mig av stansmallar från Cheery Lynn, både till själva basformerna och fjärilen. De där väldetaljerade och lätt-utstansade fjärilarna fick igång mig riktigt ordentligt. Det räckte att en pysselkompis bara visade dem för mig, så var jag tvungen att äga dem själv :-).


Så här ser kortet ut framifrån. Den observante ser också att jag stämplat motivet på genomskinligt krympplast. Det blir en trevlig kontrast mot det stora motivet :-). Det finurliga med just genomskinlig plast, är ju att jag kan vända på motivet - och få det spegelvänt. Inte att rekommendera med text-stämplar dock...
Här ser du också flera lager av papper... kortbas, wellpapp, beige bas, fin kant-bas, gammal boksida, vaxat papper, annan bassida, wellpapp... :-). Det är kul att bygga på höjden, tycker jag :-).



Visst är rosorna fina :-)?
Jag har hittat dem hos Wild Orchid Crafts.
Den rosa rosen heter MKX-273 och den aprikosfärgade tyg-rosen heter MKX-454.


Lite snöre är också jättekul som dekoration :-).


Här ser ni den fina fjärilen... Jag satte siffran 4 på den, för att illustrera att tjejerna varit gifta i just 4 år :-). 4 st pärlemorhjärtan förstärker budskapet ytterligare :-).

Textstämpeln Everyday is a gift, kommer från Vilda Stamps. (den ingår i ett set med flera engelska texter)


Till min stora glädje, vann jag ett andrapris med detta alster! Tjohoo! Då är ju platsen säkrad på nästa träff!
Yes!!!
Jag längtar redan :-).




Grattis på er bröllospdag, Anna och Milo Lilja! Jag hoppas att ni får njuta av många många till :-)!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar