måndag 12 augusti 2013

SPLATTBAKGRUND MED TIMPANS STAINFLASKOR

Jag tycker om att göra splattar med Tim Holtz distress stain-flaskor. Tyvärr är det vissa färger som inte klarar av att behålla sin orignalfärg, utan övergår till något murrigt, klargrönt eller tråkgrönt. Men även om det är så med vissa färger, så är det kul att jobba med de färger som faktiskt funkar :-).

Här har jag splattat med både:
  • mustard seed - färgen är ok
  • spiced marmalade - färgen är ok
  • wild honey - färgen är något mörkare än det bör vara (påminner mer om rusty hinge)
  • peeled paint - färgen är klart mer ärtgrön än vad den ska vara
  • dusty Concord - färgen har blivit blå i stället...
Papperet jag använt är ett vanligt fotoalbumpapper som jag köpt i 25-pack på Clas Ohlson. Färgen torkar in supersnabbt!
 
 
Här har jag dragit in distressfärg över splattarna...
  • Pumice stone
  • Vintage photo
 
 
Här har jag stämplat lite i bakgrunden och även monterat dit en söt stämpel från the Greeting Farm (Sweet & Toxic). Tanken var att det skulle bli en affirmations-tag för mig själv - och mitt skapande...
 
 
Här ser du skillnaden på hur vilken skillnad det blir med lite distressfärger på det vita papperet :).
 

Det är nog den här "konst"fromen som jag känner mig mest hemma i... Timpans produkter rockar fett... Därför ser jag extra mycket fram emot hans 13 stenciler som komma skall denna höst :-). Jag har valt ut 9 favoriter... Vilka är dina?

IMG_6619

Efter ett tag, ville jag göra med alstret, så jag letade upp ett svart papper att matta det med. Jag stansade sedan ut hörnen med en inverterad hörnstans. För att fylla ut sidan den skulle sitta på, mattade jag det med ytterligare två papper... En orange spillbit och en blågrön dito.
Jag stansade också ut en vit scallopkant med stora hål i (stansen kommer från EK Success) - en alldeles för underskattad stans!


Jag ville fylla ut papperet lite till, så jag stansade ut en svart likadan kant - men lät bara bågarna synas under det orange papperet.


Sen hittade jag några käcka stämplar från KaiserCraft - om att leva full ut, våga drömma o s v. Jag sotade ned kanterna med Tim Holtz distressdyna Pumice stone.



 Här kommer några närbilder på splattarna och några av stämplarna i bakgrundspapperet...



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar