lördag 11 maj 2013

PROMENAD VID JÄRNTORGET

Det blev promenerat även igår (o d känns i kroppen idag, måste jag medge...). Det är väl för att det är hårt att gå på asfalt...Jag hade på mig ett annat par tennisskor på kvällen, ett par med vädrande nät, istället för regnfrånstötande Goretex...
Jag måste bara få säga att de "lättare" skorna ändå blev varma. De höll heller inte lika länge som de andra gör, utan att jag skall få ont i trampdynorna :-(. Men men... Jag var ute o rörde mig i alla fall. Och det är ju huvudsaken!

Kolla in den här sköningen...



Någon mer än jag, som kommer att tänka på Big Bang Theory-Raj... :-)?



Här är jag på väg mot Järntorget.


Det här är på kvällen... på Linnégatan...


Jag blev förtjust i det här trädet, som jag fann utanför Hagabion. Sicket intrikat grenverk... Jösses!
Det gick tyvärr inte att få fram detaljerna utan blixt.


Gatustenar... Jag tycker att det är lite intressant med olika mönster i vardagen...


Ett intressant konstverk på Andra Långgatan.


Här var en mysig uteplats... Men ingen satt där... :-(. Med blixt


Samma uteplats, utan blixt. Vilket är bäst?



Se på dessa underbara rosa blommor..





Och på Järntorget är de vitrosa...


Det här är min absoluta favoritrestaurang i Göteborg... Taj Mahal... Jag har inte blivit besviken en enda gång!


På väg hem efter en lång dag...



Det här var tidigare på dagen...


Nu har jag nog sett det mesta... En uggleryggsäck med högtalare i ögonen... Hah!


Och en avslutande närbild på de fina vitrosa blommorna på Järntorget.
Japanskt körsbärsträd, tror jag nog att det kallas...



Eftersom jag gillar att ta foton i både färg och svartvitt, och att det faktiskt tar lite tid att ställa om kameran varje gång, funderar jag nu på att ta med två kameror... Jag har ju en föregående modell av Lumixkameran hemma, så det borde inte vara några problem.
I så fall kommer jag att fota med både Panasonic Lumix DMC TZ20 och TZ40.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar