fredag 8 mars 2013

The Impossible... torrembossingalster

Jag fortsätter med mina torrembossing-alster... Jag har använt samma klock-kuvert även till detta alster. Jag tycker att det är vansinnigt fint :-).

Jag sprayade papperet först med "hemmagjorda sprayflaskor" av Tim Holtz påfyllnings-färger salty ocean, seedless preserves och peacock feathers.
Jag tycker att det är väldigt behändigt att kunna blanda ihop sina egna sprayer... Man kan ju t o m blanda olika färger till en alldeles egen mix, om man så önskar - bara man har en mini mister-flaska till hands :-).


Jag drog på lite guldfärgad skimmerpasta från inka gold.


Här ser du det på närmre håll..


Jag måste medge att de här tri-boss-torrembossingkuverten från Xcut är riktigt riktigt bra... Det blir djupgående mönster som verkligen lyfter upp motivet :-).


Den här gången fick det bli ett enkelt alster, med bara ett uttryck om att det som ses som omöjligt, oftast är det man inte provat på... The impossible is often the undried (words for thought - Tim Holtz/Stampers Anonymous).


Psst... Jag kommer att dema denna teknik på Stockholm pärl- och scrapevent i början april i år.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar