fredag 1 mars 2013

FOLLOW YOUR PASSION - TORREMBOSSING

Att jobba med torrembossingkuvert är kul. Riktigt kul. Och när jag kom till Scrapbruket i slutet av januari, fick jag jobba med två nya, fräscha sådana... En med klockor och en med kugghjul. Jag var ju i himmelriket ;-).
Jag började med att prova på olika tekniker med brunt core'dinations-papper (papper som har en annan kärna ovan- och undersidan... som är fräck att antingen riva eller sandpappra fram....), några sprayfärger och ett embossingkuvert.
Den som är till vänster, är helt ren - d v s som den är - efter att den sandpapprats.
Den i mitten är sprayad först och sedan sandpapprad.
Den till höger är torrembossad, sandpapprad och sedan sprayad. Det visade sig att det var svårt att få fram effekten om igen, efter både sandpapper, spray och sedan sandpapper igen... 


Jag valde den i mitten... Det vill säga den som var sprayad först och sedan sandpapprad...
Jag tycker att det gav den bästa effekten... Jag hade använt svart eller brun spray (black marble/melted chocolate) från dylusions.


Sen letade jag upp något lämpligt att dekorera papperet med... Jag hade med mig ett stämpelset från Tim Holtz med två barnfigurer (winged things 1) och diverse andra stämplar från Unity stamp company.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar