måndag 25 mars 2013

"EN KVÄLL - EN UTMANING" - SÖNDAGSUTMANING

Jag hoppade på tåget att göra ett alster enligt de villkor söndagsutmaningen i facebookgruppen En kväll - En utmaning hade idag.

turkos
rosa
brun
spets
fri tolkning av en skiss

Här är mitt bidrag.


Äntligen vågade jag mig på att använda ett mönsterpapper med fina blommor i sidan.

Jag har använt mig av följande varor:
  • papper och pappersdekorationer från Panduro (tilda designblock sewingbird)
  • textstämpel från Tim Holtz (way with words cms165)
  • paris-postmärkesstämpel från timpan (Paris memoirs cms159)
  • archival ink stämpeldyna (jet black)
  • distress ink-stämpeldyna (frayed burlap) till orduttryckets kanter
  • distress ink-stämpeldyna (broken china) till det blåprickiga papperets kanter
  • klippdocke-stämpel från Prima Marketing (doll stamp #1)
  • trådrullestämpel från Tim Holtz (haberdashery cms105)
  • Kraftpapper från Prima Marketing (ett mixed media-album (memories))
  • utstansat hönsnät från Cheery Lynn
  • vitt papper (utstansat nät, textstämpeluttryck, som bas under bokpapperet (för att öka stadgan till dockan))
  • papper från en gammal bok med gotisk font, som jag stämplat dockan på
  • spillbit med blåprickigt mönsterpapper jag stämplat upp klänningen på
  • copicpennor för att färglägga skor och hår på dockan
  • vit spets under klänningen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar