tisdag 12 mars 2013

Affirmationsalbum med Vilda-stämplar i bilder

Hoppsan. Jag blev visst lite tokig när Vilda Stamps släppte sina mixed media-stämplar :-).
Jag ville få användning för många av dem på en och samma gång, varför jag började att göra egna bakgrundspapper till min s k affirmationsbok.

Eftersom jag har jobbat med boken i omgångar, kommer jag att visa upp de olika mellanstadierna, så ni ser hur jag jobbat vidare med stämplar.

Ugglan på framsidan kommer att jag prata om i ett annat inlägg, men jag kan avslöja så pass att det har med Pintrest att göra :-).



Jag började med att spraya alla sidors fram- och baksidor med fyra olika distress ink-färger:
antique linen
scattered straw
pumice stone
brushed corduroy



Och sen började jag gå lös med splatt- och stökstämplarna (scrap & mixed mediakit 2 (v742 och v741) (nyheter i februari 2013)) med olika Archival ink-färger samt distress ink-dynor.
Jag har medvetet valt att jobba med ljusa färger, helt enkelt för att jag velat utmana mig att inte gå på de starka färgerna, som ju annars är mitt signum :-).

Jag har haft ungefär samma upplägg med stökstämplarna - även om jag valt att placera dem på olika ställen på papperena. Jag har även varierat stämpelfärgerna, för att se vad som skulle slå bäst :-).


Sen började jag att leta efter käcka uttrycksstämplar, och som tur är, har Vilda Stamps en hel uppsjö dito, en del på svenska och andra på engelska :-).

...

Jag kunde inte motså att använda en stencil som jag "gjort" av resterna av en skokartong, med detta mönster utskuret. Det var ju som gjort för att spraya och dra strukturpasta eller akrylfärg över :-).

I högerhörnet finns en käck stämpel:
It's the little things that matter most... (English texts 2010 v693)


Här är version 2
Jag har stämplat med resväskan, swirlen i hörnet


Jag har stämplat filmstripen, myntet, liten fjäril...



Det är viktigt att fånga dagen och vara tacksam för vad den gett.
Carpe diem är ett välanvänt latinskt uttryck för samma sak.



Här är version 2
Uv, wrinkles..., biljetter, old age...


Jag har stämplat mynt, uv i klocka, flicka i klocka, fjäril, växt,
spår av stort leksakskugghjul - spryat med weathered wood - smälter fint in i bakgrunden


Om du håller något riktigt kärt, släpp det - och låt det sväva fritt. Var glad om det kommer tillbaka. Om inte, var det aldrig meningen att du skulle ha det.


Här är version 2
Jag har stämplat med hörn
spår av tegelstensvägg - spryat med weathered wood - smälter fint in i bakgrunden


Jag har stämplat med swirl, filmstrip



Inte förrän du prövar dina vingar, vet du hur långt du kan flyga.
spår av skokartongs-stencil - spryat med weathered wood - smälter fint in i bakgrunden


Här är version 2
Jag har stämplat med stor filmstrip, it's nice..., mynt..


Jag har stämplat dam-hörn, vingar,
spår av skokartongs-stencil - spryat med weathered wood - smälter fint in i bakgrunden



Good friends are like stars. You don't always see them, but you know they're always there.



Här är version 2
Jag har stämplat A kind word, viktorianskt par


Jag har stämplat uv, steampunk-klocka med vingar, kugghjulsbård


Gammal vänskap är som vin, ju äldre desto bättre.


Här är version 2
Jag har stämplat musikhörn, motorcykel-kollage
spår av stort leksakskugghjul - spryat med weathered wood - smälter fint in i bakgrunden


Jag har stämplat filmstrip, kugghjulsbård, it's nice...
spår av filmstrip-stencil - spryat med weathered wood - smälter fint in i bakgrunden



En dag utan skratt, är en bortkastad dag. A day without laughter is a day wasted.
Charlie Chaplin
spår av skokartong-stencil - spryat med weathered wood - smälter fint in i bakgrunden


Här är version 2
Jag har stämplat kugghjuls-klocka med vingar, cry a river... , swirl


Jag har stämpälat hörn, wrinkles..., filmstrip...



Det viktigaste är inte varifrån man kommer utan vart man är på väg.

Det är alltid mörkast före gryningen.
Jag har också använt mig av en honeycomb-stencil för att få fram ett annat roligt mönster.


Här är version 2
Jag har sätmplat tåget,


Jag har stämplat uv i ur, kugghjulsbård



Tänk positivt. Snälla tankar gör dig vacker.


Här är version 2
Jag har stämplat uv, filmstrip
spår av filmstrip-stencil - spryat med weathered wood - smälter fint in i bakgrunden


Jag har stämplat katt



Dream as if you could live forever. Live as if you only have today.


Här är version 2
Jag har stämplat uv i ur, kugghjulshörn,
spår av stort leksakskugghjul - spryat med weathered wood - smälter fint in i bakgrunden




Vänskap får själen att blomstra.


Här är version 2
Jag har sätmplat filmstrip


Jag har stämplat kugghjulsklocka med vingar
spår av stort leksakskugghjul - spryat med weathered wood - smälter fint in i bakgrunden



En vandring på tusen mil börjar alltid med ett steg.


Här är version 2
Jag har stämplat hörn, manlig torso,


Jag har stämplat vykort, fötter



Yesterday is gone. Tomorrow has not yet come. We have only today. Let us begin.
Mother Teresa

Här är en film om boken också, som om det inte var nog pratat om denna bok nu :-)... (Men Puck Bergkvist, som äger Vilda Stamps, sade precis (17 oktober 2014) att den är med på mässorna och att den alltid skapar intresse... Så visst är det kul att ett skapat alster kan hållas vid liv månad ut och månad in :-).


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar