fredag 21 september 2012

VITT, VITT, VITT... OCH STRUKTURERAT... MIXED MEDIA

Jag var på en miniträff i Kungsbakaområdet i mitten av september 2012 för att pyssla med Malin, Sylvia, hennes mamma och mammans väninna. Vi var en grupp på fem personer och hade det jättetrevligt.
Maten var fantastisk och det fanns gott om inspirerande alster att ta del utav.
Jag satt mest och gjorde halloweenalster, så jag hann inte vara lika produktiv som de andra, men jag tänkte ändå visa upp ett helvitt alster som jag utmanade mig att göra.

För det är ju lite det som är grejen med att skapa i vitt. Om jag bara har samma ton på papperena, så kan det tyckas bli platt... Så då gäller det att ta på sig mixed media-glasögonen, kladdhandskarna och börja kleta... även om jag inte använder mig av handskar...

Jag valde att kombinera två utmaningar i ett med denna layout... en layoutskiss och just det vita...

Jag har lagt x antal gasvävsremsor i botten, som jag limmat dit med decopagelim. Tyvärr blev gasväven rosa utav någon underlig anledning...

Sen har jag använt någon slags strukturpasta (en jättelätt sådan) över en cirkelstencil - för att skapa lite struktur på diagonalen.
Sen åkte molnstencilen fram och jag kladdade på med akrylfärg. Det blev dock inte särskilt tydligt, så jag valde att kleta på med 3D snow-pasta när jag kom hem.

Den svartvita figuren kommer från Stampotique.



Jag tog också fram min stora tegelstensväggstencil och målade på med någon annan slags vit pasta... Tyvärr fanns det röda rester av sprayfärgen jag använt vid ett tidigare tillfälle, så layouten känns lite röd...
Jag har jobbat med flera roliga material på den här layouten... Både vitlökspåse-nät, juteväv, matthalkskyddsnät, kakservett, snöre (som jag målat vitt med akrylfärg), och vinflaskskyddswellpapp som jag målat vitt med akrylfärg...
Jag har limmat fast allt med limpistolen, för det känns som att det är det enda raka att göra :-).


Jag har tagit ett vitt papper och klippt x antal cirklar ur det och gjort snurrblommor...
Därtill har jag fixat fram uttrycket: Det är aldrig för sent att bli den du skulle kunna vara och klippt ut det som "tegelstenar" och limmat fast dem.



När jag klippte till juteväven ville jag repa till den så att den blev lite sprötig på alla sidor... De där fibertrådarna ville jag ju inte slänga, så jag valde att limma fast dem i högerhörnet istället. Sen kom jag på att jag hade några knappar med mig... Jag ville ha en stor knapp, men den var mörkgrön... Då passade jag på att måla den vit med akrylfärg...
Jag satte en bit snöre i för att ge det ännu mer struktur...


Här ser du en annan bild på molnen...

Och här har jag lagt till lite vitt pompomband för att ge figuren en bas att stå på... Pompomband är något jag skulle vilja hitta mer utav :-).

2 kommentarer:

  1. Sweet Hänninen! Jag skönjer en våg av Shabby:))

    SvaraRadera
  2. Vilken skapelse.... superläckert!!!!
    Ha en fin helg!!! Kramizar Susanne

    SvaraRadera