söndag 16 september 2012

EN LITEN AFFIRMATIONSJOURNAL - DEL 3

Tiden flyger när man har roligt... Nu är det dags för det tredje uppslaget i min lilla affirmationsbok´.

Learn to pause or nothing worthwhile will catch up to you.
Det är verkligen ett passande uttryck på en söndag... att man skall pausa ibland, för annars hinner inget viktigt ikapp dig.
Idag är jag fortfarande på en pysselträff med härliga pysselkompisar. Att få pyssla tillsammans med andra lika tokiga pysseltjejer... ja, det är ett sätt att pausa för mig.

Här har jag lekt med både lila och röd sprayfärg. Jag har också fortsatt använda hönsnäts-stencilen som jag hade på förra sidan.
Jag har därefter använt mig av en metallstencil som föreställer en luftballong. Jag har sprayat över det på "vanligt sätt" i vänsterhörnet, och sedan vänt på stencilen för att ta vara på färgen från den andra sidan.


Tempus fugit-stämpeln från förra sidan fick följa med även här, för att illustrera vikten av att ta det lugnt, här och nu.
En söt liten häxa finns i vänsterhörnet... stämplad med svart archival ink.
Jag har också använt mig av en tegelstenstämpel från Unity stamp company vid namn Up against a wall.
Monstret från Technique Tuesday hänger med även här...
Och en bit tissue tape från Tim Holtz håller ihop boken.
Det motiverande uttrycket har jag stämplat med en stämpel från Tim Holtz (setet heter just thoughts). Tänk på att timpan har flera bra textstämpelset:
good thoughts
words for thought
stuff to say

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar